W tym miejscu znajdziesz wszystkie narzędzia i materiały, które udostępniłem za darmo przy okazji rożnych odcinków podcastu.
Lista narzędzi i materiałów
- 40+ promptów AI pomocnych w kreacji pomysłów.
- 10 ważnych zapisów umowy z klientem.
- Kalkulator bazowej stawki godzinowej.
- Przykłady estymacji i wycen bazowych.
- Lista pytań pomagających odkrywać wartość projektu dla klienta.
- Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu.
- Materiały do rekrutacji projektantów (treści zadań i szablon oceny)
- Lista kryteriów do selekcji i filtrowania klientów.
10 zapisów umowy z klientem zabezpieczających interesy agencji.
W 17 odcinku podcastu opowiadam jakie zapisy wprowadziłem do naszej umowy z klientami, żeby się zabezpieczyć na trudne sytuacje, które czasem potrafią przydarzyć się w projekcie. Bonusem do odcinka jest szablon umowy ramowej, który stosujemy w agencji Fuse Collective.
10 zapisów umowy zabezpieczających grafika i agencję
Darmowy bonus do 17 odcinka z okazji urodzin podcastu.
Dobra umowa z klientem jest dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. Od dłuższego czasu ma już bardzo stabilną formę, i co ciekawe nawet prawnicy klientów rzadko zgłaszają do niej uwagi.
Jak obliczyć bazową stawkę godzinową?
Bazowa stawka godzinowa to minimalna stawka, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub studia. W bonusowym wideo pokazuje jak wykorzystać przygotowany przeze mnie kalkulator aby samodzielnie wyliczyć jej wysokość.
Kalkulator bazowej stawki godzinowej
Darmowy szablon Google do wyliczenia stawki godzinowej
W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.
Przykłady estymacji projektów i wycen bazowych
Bonus do 21 odcinka podcastu – Wszystko, czego nauczyłem się o wycenach przez 10+ lat prowadzenia agencji.
Przykłady wycen bazowych
Bonus dla słuchaczy podcastu i czytelników newslettera.
W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.
» Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
» Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
» Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)
Lista pytań pomagających odkrywać wartość projektu dla klienta.
W 10 odcinku podcastu dzielę się przemyśleniami i doświadczeniami z szukania wartości naszej pracy w rozmowach z klientami.
Lista pytań pomagających odkrywać wartość projektu dla klienta
Darmowy bonus dostępny dla czytelników newslettera
Pozwala przeprowadzić klienta przez cztery obszary odkrywania wartości.
Lista powstała na bazie doświadczeń agencji brandingowej Fuse Collective, więc część pytań jest sformułowana pod kątem projektów rebrandingu lub budowania nowej marki.
Bez content marketingu zostalibyśmy bez klientów. Droga od zera do ponad dwustu zapytań rocznie.
W 11 odcinku podcastu dzielę się przemyśleniami, doświadczeniami i efektami ponad pięcioletniej pracy nad content marketingiem.
Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu
Darmowy bonus do 11 odcinka podcastu
W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective. Dla marketingowców te zagadnienia raczej nie będą odkryciem, ale pokazując w przewodniku cały nasz setup i kulisy działań, chciałbym je odczarować w oczach projektantów.
Do ostatniej rekrutacji projektanta podeszliśmy nieco inaczej.
W artykule opisałem dlaczego postanowiliśmy zmienić podejście do rekrutacji oraz jakie zmiany wprowadziliśmy.
Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze
Darmowy bonus do artykułu
W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.
Jak profil idealnego klienta ułatwił mi selekcję i filtrowanie nieodpowiednich klientów
W 14 odcinku podcastu opowiadam jak podchodzę do selekcji klientów używając profilu idealnego klienta oraz czterech grup kryteriów filtrowania.
Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny
Darmowy bonus do 14 odcinka podcastu
Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.