W odcinku opowiadam jak podchodzę do selekcji klientów używając profilu idealnego klienta oraz czterech grup kryteriów filtrowania.
Timeline odcinka i kryteria selekcji:
- Kryteria dotyczące kontekstu biznesowego klienta
- 01:42 wskaźniki biznesowe klienta (przychody i zyski, rozmiar firmy, skala ale też obszar działania)
- 2:48 struktura firmy, jej wewnętrzne kompetencje i sposób podejmowania decyzji
- 4:35 model biznesowy i branża
- 7:35 etap rozwoju biznesu klienta
- Kryteria dotyczące projektu oraz problemu, który klient chce rozwiązać
- 8:36 skala, waga i złożoność problemu
- 10:14 rodzaj projektu i jego kompleksowość
- 12:06 szerszy kontekst rozwiązywanego problemu
- 12:45 założony przez klienta czas realizacji
- Kryteria dotyczące wartości projektu i klienta dla agencji
- 13:20 potencjał na dłuższą współpracę oraz większą wartość całkowitą z klienta
- 13:46 warunki biznesowe realizacji oraz marżowość
- 14:26 ryzyko biznesowe agencji związane z zaangażowaniem się w projekt
- 14:44 wartość projektu w portfolio, oraz jako narzędzie w budowaniu zespołu i marki agencji
- 15:27 wartość potencjalnych poleceń
- Proces selekcji w praktyce
- 16:07 ocena szans na zdobycie projektu
- 17:16 ocena zapytania potencjalnego klienta przez pryzmat 7 kryteriów
Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny
Darmowy bonus dostępny dla czytelników newslettera
Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.