Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?
- Tworzenie zespołu (struktura, podział ról i obowiązków)
- Rozbudowa zespołu i rekrutacja (kiedy i jak zatrudniać, jak wybrać, onboarding nowego pracownika)
- Dopasowanie modelu współpracy oraz komunikacji do kontekstu (własny zespół vs podwykonawca vs wspólnik, zdalnie vs lokalnie)
- Edukacja zespołu (odpowiednie nastawienie i mentalność, świadomość roli, procesu, ścieżka rozwoju
- Budowanie odpowiedniej atmosfery i kultury (pochwały, nagrody, poczucie docenienia i przynależności, zapobieganie lub powstrzymanie wypalenia zawodowego)
- Współpraca z zewnętrznymi dostawcami (znalezienie odpowiednich partnerów, ich dostępność, negocjacje, metody komunikacji, kwestie formalne, procesy na sytuacje awaryjne)
Jak mówią o swoich wyzwaniach?
Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”
- Współpraca zdalna z resztą teamu (np. programistami)
- Umiejętność zarządzania i podejmowania dobrych decyzji.
- Porozumienie z wykonawcami.
- Zarządzanie sobą i zespołem w czasie,
- Budowanie zespołu i automatyzacja pracy pracowników.
- Budowa najlepszego zespolu mającego frajdę z tego co robi i moze się tym szczycić budując pozycję lidera na rynku.
- Budowanie wyspecjalizowanego zespołu projektantów graficznych z gigantyczną świadomością tego jak z punktu widzenia marketingu działają marki.
- Zatrudnienie pracowników.
- Powiększenie zespołu.
- Rozbudowa zespołu. Uzupełnienie składu o pozycje accounta, stratega i ux’a.
- Rozwój firmy – rekrutacja jest ciężka, za dużo ludzi się reklamuje ponad stan ich umiejętności. Bardzo się zawiodłam na wielu współpracownikach, również ich szczerości.
- Stworzenie zgranego zespołu.
- Zatrudnienie pierwszych pracowników na etat.