• Jacek Kłosiński Artykuł
  • Jacek Kłosiński Artykuł
  • Wojtek Kutyła Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fuse Collective, Tomasz Maciąg Artykuł
  • O projektowaniu, Alicja Wydmańska Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Creative Sparks, Tomasz Maciąg Artykuł
  • Fajnie, że czytasz ;)

    Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

    Lista wyzwań

    Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

    Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

    • Edukacja klienta odnośnie naszej pracy (jaką wartość tworzymy, jakie są dobre praktyki i częste błędy, możliwe różne podejścia, ryzyko).
    • Edukacja rynku w zakresie dobrych praktyk przetargów i konkursów.
    • Wczesna komunikacja podziału ról, obowiązków i odpowiedzialności w projekcie.
    • Edukacja klienta w zakresie naszego podejścia i procesu (etapy oraz ich efekty, metody komunikacji, sposób podejmowania decyzji, przekazywanie feedbacku, wprowadzanie poprawek itd.)
    • Komunikacja potrzeb związanych z zaangażowaniem klienta (kiedy i czego będziemy od nich wymagać).
    • Komunikacja naszej dostępności oraz metod kontaktu.
    • Poznanie procesu decyzyjnego po stronie klienta oraz dostępności osób zaangażowanych.
    • Komunikacja zasad rozliczania (terminy, przypomnienia)
    • Śledzenie i komunikacja postępów projektu.

     

    Jak mówią o swoich wyzwaniach?

    Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

    • Zbyt duża ingenerecja klientów w projekt. Z czasem pozwalają sobie na coraz więcej przez co nie szanują mojej pracy i kompetencji. „nie Panu ma sie podobać tylko mi”.
    • Przełamanie niechęci klientów do eksperymentowania.
    • przekonywanie klientów, że badania i analiza zachowań userów (osób które mają finalnie być zainteresowane reklamowanym produktem/strona internetową lub korzystać z aplikacji) jest ważniejsze z biznesowego punktu widzenia, niż personalne preferencje i gusta klienta
    • Przekonanie klientów, ze UX ma wartość i warto za niego płacić.
    • przekazanie korzyści, wyjaśnienie zalet usługi
    • Uświadamianie estetyczne, negocjacje i przekonywanie klientów, w zakresie krystalizowania realnych potrzeb projektowych
    • decyzyjność po stronie klienta
    • Niedocenianie wykonywanej pracy.
    • brak zrozumienia skąd biorą się ceny, wszyscy chcą wszystko jak najtaniej i nie wiedzą że to czego chcą jest bardzo pracochłonne
    • Oczekiwania klienta – „by się WSZYSTKIM spodobało”
    • Mała wiedza nt. budowania marki/wprowadzania produktów/działań marketingowych przez klientów. Działania klientów prowadzone na oślep. Przeświadczenie klienta, że zawsze wie lepiej (a lekarzowi tak nie powie 🙂 Nagminne konkursowanie.
    • Podołać klientom bez gustu, ale z dużym portfelem.

    Pobierz bonus

    Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera.

    Lista pytań pozwala przeprowadzić klienta przez cztery obszary odkrywania wartości. Powstała na bazie moich doświadczeń podczas rozmów z klientami agencji brandingowej Fuse Collective. Część pytań jest sformułowana właśnie pod kątem projektów rebrandingu lub budowania nowej marki.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

    Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

    W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

    W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Aktywuj dostęp

    Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

    W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

     

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    Przykłady wycen bazowych

    W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.

    » Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
    » Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
    » Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    #rebranding uporządkowany

    Zapisz się na odcinki w wersji wideo, wzbogacone przykładami.

    Ładnych kilka lat zajęła nam przebudowa podejścia do rebrandingu na mocno strategiczne. W nowej serii dzielę się doświadczeniami z tej drogi.


    »  Opowiadam o wyzwaniach i problemach.
    »  Pokazuję przykłady z prawdziwych projektów.
    »  Dzielę się wewnętrznymi narzędziami i procesami.

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Pobierz bonus

    10 ważnych zapisów umowy z klietem 

    Dobre zapisy umowy z klientem są dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

    Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

    P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

    Wyceny, umowy i procesy projektowe

    W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

    • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
    • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
    • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

    Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.