Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?
- Edukacja klienta odnośnie naszej pracy (jaką wartość tworzymy, jakie są dobre praktyki i częste błędy, możliwe różne podejścia, ryzyko).
- Edukacja rynku w zakresie dobrych praktyk przetargów i konkursów.
- Wczesna komunikacja podziału ról, obowiązków i odpowiedzialności w projekcie.
- Edukacja klienta w zakresie naszego podejścia i procesu (etapy oraz ich efekty, metody komunikacji, sposób podejmowania decyzji, przekazywanie feedbacku, wprowadzanie poprawek itd.)
- Komunikacja potrzeb związanych z zaangażowaniem klienta (kiedy i czego będziemy od nich wymagać).
- Komunikacja naszej dostępności oraz metod kontaktu.
- Poznanie procesu decyzyjnego po stronie klienta oraz dostępności osób zaangażowanych.
- Komunikacja zasad rozliczania (terminy, przypomnienia)
- Śledzenie i komunikacja postępów projektu.
Jak mówią o swoich wyzwaniach?
Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”
- Zbyt duża ingenerecja klientów w projekt. Z czasem pozwalają sobie na coraz więcej przez co nie szanują mojej pracy i kompetencji. „nie Panu ma sie podobać tylko mi”.
- Przełamanie niechęci klientów do eksperymentowania.
- przekonywanie klientów, że badania i analiza zachowań userów (osób które mają finalnie być zainteresowane reklamowanym produktem/strona internetową lub korzystać z aplikacji) jest ważniejsze z biznesowego punktu widzenia, niż personalne preferencje i gusta klienta
- Przekonanie klientów, ze UX ma wartość i warto za niego płacić.
- przekazanie korzyści, wyjaśnienie zalet usługi
- Uświadamianie estetyczne, negocjacje i przekonywanie klientów, w zakresie krystalizowania realnych potrzeb projektowych
- decyzyjność po stronie klienta
- Niedocenianie wykonywanej pracy.
- brak zrozumienia skąd biorą się ceny, wszyscy chcą wszystko jak najtaniej i nie wiedzą że to czego chcą jest bardzo pracochłonne
- Oczekiwania klienta – „by się WSZYSTKIM spodobało”
- Mała wiedza nt. budowania marki/wprowadzania produktów/działań marketingowych przez klientów. Działania klientów prowadzone na oślep. Przeświadczenie klienta, że zawsze wie lepiej (a lekarzowi tak nie powie 🙂 Nagminne konkursowanie.
- Podołać klientom bez gustu, ale z dużym portfelem.