Fajnie, że czytasz ;)

Zajrzyj do newslettera. Tam pojawiają się powiadomienia o nowych pomocnych treściach, pełne teksty i bonusy (materiały dodatkowe, szablony itp.).

Lista wyzwań

Poniższe wyzwania powstały po analizie ponad trzystu odpowiedzi uczestników badania "Jak projektanci zdobywają klientów" (więcej)

Z jakimi wyzwaniami mierzą się kreatywni?

  • Generowanie wartościowych leadów (wybór strategii i narzędzi marketingowych, śledzenie efektów).
  • Zapewnienie stałego dopływu klientów i projektów.
  • Zdobywanie stałych klientów.
  • Utrzymanie oraz rozszerzanie współpracy z obecnymi klientami.

 

Jak mówią o swoich wyzwaniach?

Wybrane odpowiedzi na pytanie „Jakie jest największe wyzwanie biznesowe z którym się obecnie zmagasz?”

  • Potrzebuję kilku stałych, dużych i dobrych klientów, którzy wyeliminują konieczność obsługiwania małych zleceń, które najczęściej są bardzo męczące i nieopłacalne.
  • Zdobycie klient zagranicznego do stałej współpracy
  • Jesteśmy w stanie mieć więcej klientów (bo się zgłaszają), ale nie jesteśmy w stanie ich obsłużyć. Wymagało by to zatrudnienia kolejnych osób, ale sytuacja studia nie jest na tyle stabilna, aby mieć pewność, że jesteśmy w stanie utrzymać dodatkowe stanowisko pracy np. przez rok.
  • Utrzymanie poziomu zatrudnienia przy stale rosnących kosztach pracy i polityce rozwoju zawodowego pracowników ( czyt. podwyżkach wynagrodzenia)
  • Utrzymanie klienta
  • Ulepszenie strategii marki
  • Ustabilizowanie relacji pomiędzy natężeniem prac bieżących i przyszłych (skalą rozwoju firmy w kontekście zatrudnienia) a maksymalizacją przychodu i efektywności pracy przy założeniu, że nie będziemy rozwijać firmy „ilościowo”
  • Uniezależnienie się od przypadkowości projektów, które spływają do realizacji.
  • Regularność zleceń

Pobierz bonus

Bonusy są dostępne dla czytelników newslettera.

Lista pytań pozwala przeprowadzić klienta przez cztery obszary odkrywania wartości. Powstała na bazie moich doświadczeń podczas rozmów z klientami agencji brandingowej Fuse Collective. Część pytań jest sformułowana właśnie pod kątem projektów rebrandingu lub budowania nowej marki.

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Lista kryteriów z pytaniami pomocniczymi oraz szablonem oceny

Lista została podzielona na cztery obszary kryteriów. W połączeniu z dodatkowymi pytaniami oraz szablonem oceny pomaga filtrować potencjalnych klientów pod kątem profilu idealnego klienta.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Treści zadań, szablon oceny i materiały pomocnicze do rekrutacji

W przygotowanej paczce znajdują się przykładowe materiały wykorzystane przez nas w jednej z rekrutacji.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Kalkulator bazowej stawki godzinowej.

W kalkulatorze możesz wyliczyć minimalną stawką godzinową, przy której zwrócą się koszty działalności freelancera lub agencji. Współpraca z klientami poniżej tej stawki generuje straty.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Aktywuj dostęp

Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu

W przewodniku prezentuje case study oraz kulisy moich działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective.

 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

Przykłady wycen bazowych

W przykładach znajdziesz wyceny dla trzech różnych rodzajów projektów.

» Prosta identyfikacja (logo + rozwinięcie na prosty system identyfikacji)
» Elementy identyfikacji (akcydensy, szablony do social media, prezentacja o firmie PPT, 4 gadżety)
» Wstępny projekt strony (strategia UX + szablony głównych layoutów)

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

#rebranding uporządkowany

Zapisz się na odcinki w wersji wideo, wzbogacone przykładami.

Ładnych kilka lat zajęła nam przebudowa podejścia do rebrandingu na mocno strategiczne. W nowej serii dzielę się doświadczeniami z tej drogi.


»  Opowiadam o wyzwaniach i problemach.
»  Pokazuję przykłady z prawdziwych projektów.
»  Dzielę się wewnętrznymi narzędziami i procesami.

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Pobierz bonus

10 ważnych zapisów umowy z klietem 

Dobre zapisy umowy z klientem są dla mnie formą polisy ubezpieczeniowej na trudne czasy. Naszą umowę rozwijałem przez wiele lat istnienia agencji, ucząc się na błędach i dodając do niej zapisy ochronne po problematycznych sytuacjach z klientami. 

Linki do bonusów czasem przychodzą z opóźnieniem (nawet po kilku godzinach), więc nie przejmuj się jeśli nie dostaniesz go od razu. 

P.S. Nie zapomnij kliknąć potwierdzenia zapisu w przesłanym mailu. Jeśli go nie widzisz sprawdź folder SPAM.

Wyceny, umowy i procesy projektowe

W jednej paczce zebrałem sprawdzone dokumenty których używam w agencji.

  • Szablony powstały na bazie prawdziwych i zrealizowanych przez nas projektów.
  • Dokumenty były wielokrotnie weryfikowane przez prawników naszych klientów.
  • Są napisane przystępnym językiem i nie trzeba być prawnikiem, żeby je zrozumieć.

Dzięki szablonom szybciej przygotujesz wyceny, plany i dokumentacje dla różnych rodzajów projektów. Przejrzysta umowa ramowa dostarczy Ci narzędzia zabezpieczające w trudnych sytuacjach.