Odcinek z serii Branding Strategiczny w B2B.
Warsztaty z zespołem klienta są świetnym narzędziem współtworzenia oraz pogłębienia wiedzy na temat sytuacji marki i biznesu. W odcinku opowiadam o tematyce warsztatów, najciekawszych zadaniach oraz o praktycznych aspektach ich prowadzenia.
Wersja audio
Tematyka warsztatów
- Opowiadam o wyzwaniach i problemach.
- Pokazuję przykłady z prawdziwych projektów.
- Dzielę się wewnętrznymi narzędziami i procesami.
Poprzednie odcinki serii
- Kiedy typowy briefing to za mało. O wyzwaniach diagnozy przed rebrandingiem.
W odcinku opowiadam o tym jakie problemy z typowym briefingiem zauważyłem, gdy zaczęliśmy pracować z większymi klientami nad kompleksowymi rebrandingami. - Pierwsze kroki przed rebrandingiem. Jak poznać organizację i zrozumieć jej kontekst biznesowy.
Warsztatem kickoff i ankietami wśród pracowników rozpoczynamy diagnozę sytuacji przed rabrandingiem. W odcinku opowiadam jak ten proces wygląda w praktyce. - Warsztaty w rebrandingu. Jak zaangażować organizację w proces zmiany.
W odcinku opowiadam o tematyce warsztatów, najciekawszych zadaniach oraz o praktycznych aspektach ich prowadzenia. - Jak badać, by dotrzeć do serc klientów. O brandingu wspartym przez customer research.
Badania to świetne narzędzie do pogłębienia wiedzy o klientach/konsumentach marki oraz walidacji tego co się nam wydaje. - W poszukiwaniu unikalnej pozycji marki. Procesy i narzędzia do analizy konkurencji oraz otoczenia.
Wypracowanie powtarzalnego podejścia do analizy otoczenia marki pomogło mi lepiej zrozumieć kontekst kategorii oraz zidentyfikować obszary, w których możemy szukać unikalności.