W ramach cyklu STGU CatchUp Tomasz Maciąg rozmawia z Leną Pianowską o doświadczeniach z budowania i zarządzania agencją brandingową Fuse Collective.
Timeline i tematyka rozmowy:
- 02:58 – profil agencji Fuse Collective
- 4:26 – młodzieńczy optymizm a prowadzenie firmy
- 10:12 – szczere rozmowy ze wspólnikami o przyszłości
- 12:38 – kiedy zabrać się za budowanie procesów i od których zacząć
- 17:23 – jak nie być zakładnikiem swojej firmy
- 19:28 – czy projektanci kontaktują się z klientami i czy to ich nie rozprasza
- 20:20 – jak projektanci reagują na wdrażanie procesów
- 23:21 – dlaczego nie wysyłamy do klienta briefu do wypełnienia
- 25:22 – czy klienci chcą się umawiać na rozmowy telefoniczne i wideo
- 27:33 – o wyborze modelu biznesowego agencji
- 33:42 – wybór formy prawnej i dlaczego zdecydowaliśmy się na spółkę z o.o.
- 37:16 – o finansach, marży i zarabianiu na agencji
- 42:32 – jak wyglądają stali klienci agencji brandingowej
- 47:13 – outsourcing usług spoza kompetencji agencji
- 48:07 – jak zacząć zarabiać jako freelancer
- 51:13 – radzenie sobie z nierentownymi projektami
- 55:56 – o content marketingu, zdobywaniu nagród i budowaniu świadomości w branży
- 1:01:54 – wybór pozycjonowania agencji i dlaczego poszliśmy w stronę agencji strategicznej
- 1:02:48 – budowanie kompetencji badawczych wewnątrz agencji
- 1:06:19 – zdobywanie poleceń i wykorzystywanie testimoniali
- 1:08:02 – wskazówki do szybszej budowy i rozwoju agencji
Przewodnik dla kreatywnych po content marketingu, SEO i reklamie Google
Bonus dostępny dla czytelników newslettera
W pierwszej edycji przewodnik był dostępny za darmo dla wąskiej grupy czytelników newslettera. Prezentuje w nim cały nasz setup oraz kulisy działań marketingowych i reklamowych. Śmiało mogę napisać, że bez działania w tych obszarach pewnie musielibyśmy zamknąć agencję Fuse Collective. Dla marketingowców te zagadnienia raczej nie będą odkryciem, ale pokazując w przewodniku cały nasz setup i kulisy działań, chciałbym je odczarować w oczach projektantów.
Linki
- Monday – aplikacja do zarządzania projektami i biznesem.
- Przestańmy briefować, zacznijmy rozmawiać (artykuł).
- Bez content marketingu zostalibyśmy bez klientów. Droga od zera do ponad dwustu zapytań rocznie (podcast).
- STGU – strona, facebook
- Fuse Collective – strona, fb